ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ;

ΜΗ ΜΟΥ ΤΟΥΣ ΚΥΚΛΟΥΣ ΤΑΡΑΤΤΕ!


Όλα θα ήταν διαφορετικά εάν δεν σκεφτόμασταν μονό το ατομικό μας συμφέρον. Μια από αυτές τις ήμερες άκουσα κάτι πολύ σοφό… ότι οι άνθρωποι έχουν καταλάβει την δύναμη που έχουν στα χέρια τους και την φοβούνται… μακάρι να φοβόμασταν αυτά που τα χέρια μας, κάνουν και να βγάζαμε από την φυλακή που καθημερινά βάζουμε τα όνειρα μας.
Μια ζωή άκουγα την φωνή των δυνατών. Πότε την δική μου. Ωραία Ελλάδα! Αυτή είναι η χώρα που γέννησε την δημοκρατία(;) Αυτή είναι η χώρα που πολέμησε(;) και πολεμούσε στο πέρασμα των αιώνων για τα ύψιστα ιδανικά(;) Είμαι εγώ απόγονος του Σωκράτη, του Αριστοτέλη, του Πλάτωνα, του Κολοκοτρώνη(;)
Τόσα χρονιά ακούμε και ανεχόμαστε τι λένε οι άλλοι.
Μεγάλωσα και έμαθα να ζω βολεμένη, σε μια πραγματικότητα που δεν έφτανε καν στον πιο χειρότερο μου εφιάλτη. Μου λένε να μην παλεύω. Να μην μάχομαι. Να μην μιλώ. Να μην φωνάξω. Να μην τρέχω στους δρόμους. Μου επιβάλουν την χούντα τους που την βαφτίζουν «δημοκρατία» και με κάνουν συνένοχο στα δικά τους εγκλήματα. Και τώρα τι θα απογίνουμε που χάθηκαν όλοι οι ήρωες(;) Όλοι οι πνευματικοί ηγέτες. Όλοι άξιοι και οι ικανοί αυτοί του τόπου…!
Πλέον χαρακτηρίζουμε ήρωες εκείνους που επιβιώνουν. Άνθρωποι καθημερινά χάνουν τις δουλείες τους, ψάχνουν για φαγητό στα σκουπίδια. Η γειτονιά ερημώνει καθώς όλο και πιο πολλοί από τους γείτονες μου χάνουν τα σπίτια τους. Ο αριθμός των αυτοκτονιών στην Ελλάδα κοντεύει να φτάσει το 20%. Το οποίο σημαίνει ότι 2 στους 10 Έλληνες σκέφτεται ή θέλει να πεθάνει για να απελαθεί από τα χρέη. Ανοίγω την τηλεόραση και αμέσως με πιάνει πονοκέφαλος από τα ψέματα που μου αραδιάζουν. Οι πολιτικοί μας τι ξέρουν(;) Ή μάλλον η σωστή ερώτηση είναι τα ξέρουν αυτά; και αν τα ξέρουν γιατί δεν κάνουν κάτι;!
Βλέπω τον πρωθυπουργό μας στην τηλεόραση βολεμένο μέσα στο σκούρο πανάκριβο του κουστούμι να μας λέει ότι βλέπει σημάδια ανάπτυξης και ότι κάθε φορά νιώθει ότι έχει σώσει την Ελλάδα. Συγγνώμη αν κύριοι σας χαλάω την ζαχαρένια σας. Αλλά η Ελλάδα δεν είναι μονό τα βουνά, οι θάλασσες, οι πεδιάδες και τα νησιά. Η Ελλάδα είναι και οι άνθρωποι. Και πως μπορείς να σώσεις ένα σώμα που σιγά σιγά τα όργανα του και τα μελή του σαπίζουν. Το μονό που θα καταφέρεις να κάνεις είναι να σώσεις το κουφάρι του. Αλλά πολύ απλά αυτό που θα σώσεις δεν θα ονομάζεται σώμα.! Βαρέθηκα να μου λένε να σωπάσω, για να μην ταράσσω την ησυχία τους. Σιχάθηκα να μου λένε να μην τρέχω για να μην χαλάσω το κοπάδι τους. Θέλω να σηκώσω το χέρι μου ψηλά και να πιάσω το κομμάτι ουρανού που μου ανήκει. Είμαι άνθρωπος! Έχω μάθει να σηκώνομαι όταν πέφτω και πότε να μην σκύβω το κεφάλι!
1974

2014



Πότε μια επανάσταση δεν έγινε από τους καναπέδες και από τα τηλεκοντρόλ, αλλά από τις πλατείες και τα πεζοδρόμια. Οι γονείς μου μια ζωή μου έλεγαν «Μην μιλάς, εσύ θα βγάλεις πρώτη το φίδι από την τρυπά» και έτσι έμαθα να ζω. Περιμένοντας να βγάλει ο διπλανός μου το φίδι. Είναι καιρός να σηκωθώ και εγώ από την θέση μου και μαζί μου να σηκώσω και τον διπλανό μου και εκείνος με την σειρά του, τον δικό του διπλανό. Δεν έχει σημασία ποιος θα βγάλει πρώτος το φίδι από την τρυπά. Το σημαντικό είναι το ότι υπάρχει φίδι. Και όσο κάθεσαι και το κοιτάς, τόσο αυξάνεις την αυτοπεποίθηση του και το διευκολύνεις στο να σε δαγκώσει!



ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΕ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις